Bieren

2460 Kastel

Kastel bestaat sinds 2006 en is ontsproten uit de brouwketels van enkele amateurbrouwers uit Kasterlee. Het amberkleurige bier viel zo goed in de smaak dat er werd besloten om naar een echte brouwerij uit te kijken. Dit werd de Proefbrouwerij in Lochristi nabij Gent. Ze troffen daar een echte bierarchitect aan in de persoon van Dirk Naudts. Deze samenwerking resulteerde in onze huidige Kastel zoals je hem nu kan drinken. Een verfrissend speciaalbier met een fruitige aanzet die overgaat naar licht bitter met in de finale een licht gebrande toets. Deze complexe smaak wordt mogelijk gemaakt door de 6 moutsoorten en 2 hoprassen die in het bier verwerkt zijn. Het bier wordt nog steeds zo ambachtelijk mogelijk gebrouwen zonder kleur of smaakstoffen. De gist zorgt voor een mooie waas in het bier en door het niet te filteren blijft deze behouden. Met zijn 7% alcohol is het een aangename dorstlesser om van te genieten.

2460 Pompoen

Na drie jaar experimenteren is de geboorte van ons pompoenbier, POMPOEN, een feit. Een licht, fris tarwebier van 6 graden met een fluwele toets van pompoen.Mag niet ontbreken in het dorp van de pompoenpapeters en drinkers.POMPOEN is het ganse jaar door te verkrijgen.

2460 Witte Madam

Is een aangenomen dochter, t(r)ippelend van 8,5 graden, poeslief op de tong, verslindend krachtig in het keelgat

2460 Duvelskuil

Een fluweel zacht, fruitig donker bier van 7,5° alcohol met een lichte toets van chocolade en een lange hoppige afdronk.

Bierbrand Wintergat

In coronatijd kwam bij de Kastelse Biervereniging deze bierbrandparel tot leven. Een harverwarmend 3 DUBBEL distillaat uit puur Kastelse bieren, geëikt en met tonen van karamel, hout, vanille, peper en een complexe hopsmaak. De smaak matcht met de kunstige vormgeving en sierlijke tekst met realistische weerspiegeling van de fles die een ode is aan de plaats 'Het Wintergat' in Kasterlee. Een perfect geschenk welk te koop is bij de Kastelse biervereniging en Toerisme Kasterlee. www.visitkasterlee.be Wens je nog meer info over deze drank dan je daarnaast terecht bij de Kastelse biervereniging.

Kaspoentje

Kaspoentje wordt gedistilleerd tot 65 procent alcohol en hierop worden dan kruiden en abrikozen gezet gedurende twee maanden. Daarna wordt het verder op smaak en op alcoholgehalte gebracht. Kaspoentje is te koop bij de Kastelse biervereniging en Toerisme Kasterlee, het kost 25 euro per 50 cl. Kaspoentje is een samentrekking van Kasterlee en pompoen en zo ontstond een nieuwe Kastelse deugniet.

Verkooppunten

Info bij: kastelse.biervereniging@telenet.be

In de meeste horeca zaken in Kasterlee

In het kantoor van toerisme Kasterlee(markt): geschenkverpakkingen